söndag 29 maj 2011

Teori ang. upphetsningsvärken

Tidigare har jag skivit om en värk som kommer när jag är upphetsad. Av nån anledning har jag inte diskuterat den speciellt mycket med vkuken, jag har dragit mig för det. Dels för att jag inte vill uppmärksamma det för mycket, så att det blir en stor grej och därför kanske blir värre (jag vet, det låter helt dumt). Men också för att det känns så jävla sugigt att ha ännu ett till jävla problem.

Pratade med terapeuten angående detta. Jag är rädd för att inte kunna ha sex mer. Trots vestibuliten så har jag kunnat ha ett bra sexliv. Jag är glad för det. Om det skulle börja göra ont att bli upphetsad, skulle mitt sexliv dö totalt.

Så, jag pratade lite med vkuken idag, eftersom jag fick känningar när vi hade nån sorts förspel. Han kom med en bra teori. Han sa att nånting måste ha ändrat sig som gjort att den här grejen har ändrat sig. Så om värken blivit värre de senaste 6-12 månaderna, vad är det jag gjort annorlunda de senaste 6-12 månaderna? Kan det vara krämen?

Och då slog det mig! Det kan vara krämen faktiskt. Jag påbörjade experimentet för snart ett år sen. Jag använder Locobase för att smörja in mig med. Det är en väldigt fet kräm. Det kan ju vara så att det blir någon sorts ansamling eller att den täpper till nåt som gör att värke blir värre. Jag ska testa nu att inte smörja in mig med den, ska ta lite glidmedel istället och se om det blir bättre.

6 kommentarer:

  1. Hoppas du hittar problemet!
    Testa ett glidmedel utan tillsatser.
    Pjur och Astroglide har en del bra glidmedel som är skonsamma.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag hade just Pjur hemma och tänkte se hur det går med den. Den har väldigt få ingredienser (4) jämfört med Locobase som har mer än det dubbla. Ju färre desto bättre, resonerar jag.

    SvaraRadera
  3. det låter helt logiskt de där me locobase. lr just det att vad har du gjort annorlunda! fiffigt att ta en paus me den :) och vad var de jag läste nånstans på forumet.. det var en tjej som sa att läkarn avrått henne från att använda locobase pga någon orsak men jag minns inte varför mera! men jag minns det för jag hade funderat på att köpa locobase men då läkarn rått henne att sluta använda den får den kan gö saker värre var jag sådär att okej då ska jag iaf inte köpa den.

    hoppas de här konstiga värkarna slutar! lycka till :)

    SvaraRadera
  4. Jag tror faktiskt också att man inte ska göra för stor grej av upphetsningsvärk. Jag har det också, men sedan jag bestämde mig för att inte vara rädd för smärtan så har jag inte lidit lika mycket. Ibland har jag inte ens känt den. Jag vet inte om det beror på att den verkligen varit borta eller om det varit så att jag inte märkt av den för att jag fokuserat på annat. Men det spelar inte så stor roll, huvudsaken är att den inte kunnat styra mig som förr. Jag vet att den fortfarande finns kvar, men jag hoppas att den ska dyka upp alltmer sällan. Och jag tror det bästa jag kan göra är att försöka glömma den och inte lägga någon vikt vid den.

    SvaraRadera
  5. Hej.

    Jag har nyligen fått veta att jag har vestibulit och även fått rekommendation att använda locobase men nu när jag läser detta blir jag lite osäker.. har du någon mailadress man kan nå dig på, skulle kännas skönt att prata med någon som har det istället för gynekologen liksom..?

    SvaraRadera
  6. Hej Anonym!
    Du kan nå mig på vfittan (snabel-a) gmail (punkt) com.

    Jag tror inte du behöver vara jätteorolig för Locobase på så sätt. Men i princip så kan man använda olivolja om man vill, finns folk som gillar det. Man kan ju göra små tester och se hur man reagerar. Använd en creme i en månad och se hur den känns. Om du hittar nån du tycker verkar bra, kan du också dubbelkolla med din gynekolog att den funkar.

    Det behöver inte vara så att du reagerar på samma sätt som jag på Locobase. Om jag sätter mig in i din situation kan jag tänka mig att du är rädd och orolig för att göra fel, att nåt ska bli värre. Det som är viktigt att tänka, även om det är svårt att släppa oron, är att insmörjningen hjälper dig framåt och att det är det som är det viktiga, det är det du ska fokusera på!

    SvaraRadera