måndag 30 augusti 2010

Statusuppdatering av experimentet

Fick min mens i söndags, det påminde mig om att jag påbörjade mitt experiment för en månad sen, samtidigt som mensen tog slut.

Några reflektioner:
  • Jag har lyckats få det till en rutin, det var mycket enklare än jag trodde. Nu är det självklart att meditera 5-10 min och sedan - beroende på hur jag känner mig - smörja in fittan, göra knipövningar och penetrationsövningar. Precis som att borsta tänderna.
  • För att göra det enkelt för mig har jag köpt ett paket våtservetter som jag använder för att tvätta fittan med ifall det känns ofräscht, fast nuförtiden använder jag dem mest för att tvätta fingrarna med när jag är klar. Då slipper jag mecket med att gå upp och tvätta bort krämen från fingrarna.
  • Det känns inte lika konstigt att ta på mig själv, även om det fortfarande finns en viss tröskel så är den lägre än förut.
  • Den bästa positionen för det här är att halvsitta i sängen, med ryggen uppstödd mot väggen och knäna böjda. Då når jag in med fingrarna utan att spänna armen och kan stötta upp en handspegel på en kudde framför fittan. Det jobbiga är att jag spänner benen för att hålla upp dem men jag funderar på lösningar där.
  • Jag lär känna min fitta och vet vad jag klarar av just idag. Och det är OK ifall jag inte fixar allt varje dag. Men jag försöker, låter mig inte deppas ner av tankar.
  • Vkuken ligger bredvid ibland eller kommer in för att kolla läget. Det känns inte konstigt att göra det här inför honom.
  • Det svåra med två fingrar är att vara avslappnad. Det kräver fullt fokus, total koncentration.
  • Det har inte skett några under vad gäller vestibuliten, men jag är oftare och oftare inne med två fingrar.
  • Har inte märkt nån nämnvärd skillnad med Omega-7 men jag fortsätter ett tag till.
  • Det är jävligt skönt att sova naken! Eller i gubbkalsonger. Nu har jag bara trosor när jag har mens, annars näckar jag varje natt, wohoo =)
  • Jag använder Natracare-bindorna nu och de känns helt OK. Vet dock inte hur bra de är för någon med riklig mens - jag blöder inte så mycket. Den mesta tiden av mensen räcker det nästan med trosskydd.
  • I've got the power! Det ger makt att ta kontroll över sitt underliv.

Jag är otroligt tacksam för att jag stötte på den här bloggen som gav mig så bra inspiration.

2 kommentarer:

  1. Hejar på dig! Har själv vestibulit och vet hur det är. MEN jag är mkt bättre idag och jag kan ha penetrationssex ibland med min älskling! Man kan bli bättre!
    /Milla

    SvaraRadera
  2. Jag försöker hålla humöret uppe och tänka att det kommer blir bättre. Såklart svårt, men det är jättebra att veta att det har gått för andra!

    SvaraRadera