lördag 14 augusti 2010

Att inte vara vän med sin kropp

Ibland hatar jag min kropp. Det är speciellt två delar som jag har hatat extra mycket, så mycket att jag har velat straffa dem. Den ena är jag bättre vän med nu, den andra krigar jag fortfarande med.
Min slida, som har ont, som har vestibulit. Det fanns en tid då jag var arg för att den inte gjorde som jag ville. Den hade ont när jag inte ville ha ont. Den ville och kunde inte ha penetrerande sex när jag ville. När jag skulle smörja vulvan med xylocain (inom min behandling för vestibulit) så tyckte jag det var bra att det sved, då fick den straffas lite. Det var rätt åt den. Den gjorde ju inte som jag ville.

Genom terapi har jag slutat vara arg på min fitta, jag ser den som en bundsförvant, någon att ta hand om. Det är ett sår som behöver skötas om, på många sätt. Jag ser efter den mer nu, och ser till att den mår bra. Inget mer straffande.

Mitt ansikte, och då speciellt runt munnen och min haka. Jag är nämligen vuxen, och har finnar. Man tror ju att det är nåt bara tonåringar får, men se det finns vuxenakne. Min haka fylls av finnar som gör ont, som inte kommer ut. Vissa kommer ut och blir stora och gula. Det blir märken efter dem oavsett om jag är på dem eller ej. Jag tycker jag ser smutsig ut i ansiktet av alla märken och missfärgningar. Jag vill bara riva sönder mitt ansikte, skära bort allt. Då klämmer jag på allt, så allt blöder. Det spelar ju ingen roll, jag är ändå så jävla ful och full med gamla märken. Det är redan kört liksom. Efteråt blir jag ångerfull. Man ska ju inte klämma! Så känner jag mig ännu fulare och blir jätteledsen och nere pga det. Vilken jävla cirkel.

Häromdagen stötte jag på en tråd på ett forum där det stod om kändisar som har/haft problem med hyn. Det fanns bilder på massa olika som hade finnar och såg ut som jag nästan vad gäller graden. Det kändes på nåt sätt skönt. Skönt att se de som ofta ser så perfekta ut, lida av samma sak som jag.

Att inte vara ensam om en sak är ofta en stor lättnad. Det är inget fel på mig, bara mig. Finns det fler betyder det att jag är normal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar