onsdag 30 november 2011

Dagens sex - hör kvinnor dit?

Jag har fastnat i mina egna tankar kring sex. Det är en massa saker involverade i sex. Makt, lust, känslor, närhet, krav, prestation. För att nämna några.

Grejen är att jag den senaste tiden känt att sex känns liksom... ojämställt. Inte förnedrande, men jag känner att jag liksom inte har någon roll i det. Jag är bara till för vkukens njutning.

Det sjuka är att vkuken tycker att det bästa som finns är att tillfredsställa mig och se mig komma.

Jag ska beskriva vårt sex, så som det sett ut den senaste tiden. Kan börja med hur vkuken tillfredsställer mig. Oftast börjar vi med mig, eftersom det blir meckigt att få mig att komma efter att han har kladdat ner allt =)
Sen brukar jag också komma fler gånger, så han måste ha orken kvar för att orka med att ge mig orgasmer. Jag gillar mest när han smeker mig med fingrar, men även oralt är bra. De bästa orgasmerna är dock med fingrarna för mig.

Vad gäller honom så har vi tidigare varierat mellan analt, oralt och utan-på-juck. På sistone har jag inte känt för analsex alls, vet inte varför. Men så kan det vara. Så det som är kvar är oralt samt att jucka. Jucka är jäkligt najs faktiskt, jag kan rida honom till orgasm. Oralsex gör mig trevligt upphetsad, men känns inte lika kul när det är dags för honom att komma. Vi kör utanför och det blir inte lika intimt och trevligt som när jag t ex juckar fram honom.

Så till det som känns jobbigt. Medan jag skrivit har jag insett vad som är grejen. Det tar ett tag för mig att komma in i sexet. Även om vi har fina förspel och så, så går det inte att komma ifrån att jag behöver hjälp med att bli rikigt kåt. Så har det inte alltid varit. Så är det inte alltid. Men ofta är det så. Men jag vet att när jag är full och avslappnad och inte tänker så mycket - så är jag askåt och tar inititativ till sex.

Men i vardagen, då är det vkuken som oftast gör det. Och jag känner mig som en grönsak ibland när han roddar runt för att jag ska komma igång. Han gör ju allt av omtanke, för att jag ska njuta, och kräver egentligen inget tillbaka. Men jag känner mig som ett verktyg, känner mig inte delaktig och känner mig underordnad maktmässigt.

Häromdagen hände något som kändes bra. Jag hamnade i dessa tankar och han bestämde sig för att ge mig oralsex. Och när jag såg hans huvud mellan mina ben, så kände jag nån sorts jämställdhet. Jag kände att jag fick igen för mitt oralsex på honom, som ibland verkligen känns underlägset, pga positionen man är i. När han gick ner på mig, kunde jag slappna av för att jag kände att jag hade makt, jag var också med.

Jag vill ha feministiskt, jämställt sex. Jag vill känna att jag är lika delaktig som han. Jag vill känna att jag också har makt i sexet. Att jag är ett subjekt, inte ett objekt. Jag vill ta initiativ. Jag vill få honom att njuta. Är dessa bara mina insnurrade tankar? Eller är de också frukten av samhällets bild av sex, vem det är till för och vilka roller man har i det? Oavsett vad - hur kommer jag isf ur dem?

Jag är inget offer. Men på nåt sätt är det så jag känner mig. Hjälp.

3 kommentarer:

  1. Så himla bra skrivet! Du inspirerar verkligen mig och får mig att fortsätta att kämpa varje dag :) (smärtan har blivit bättre med olika tips!) Jag känner igen mig i så mycket i det du skriver. Tack för en intressant och hjälpande blogg :)

    SvaraRadera
  2. Jag kan känna igen mig i dina tankar. Jag tror att gamla tiders föreställningar om sex lever kvar som "hjärnspöken", samtidigt som de senaste årtiondenas objektifiering av kvinnor påverkar oss. Man kan ibland börja se sin partner som Man och sig själv som Kvinna, istället för att se honom och sig själv som individer i det privata samspelet. Men så är det väl också så komplicerat att man nog inte kan verka helt som en egen enhet av två personer, för man är väl alltid påverkad av de bilder och föreställningar som man lärt sig. Sex handlar ju om att både ge och få. Om båda parter njuter av att både ge och få, då kan man nog inte vara annat än nöjd med samspelet! Men jobbiga tankar kan man ju få ändå förstås. Kanske en sexolog kan vara en hjälp att diskutera med? Och så tänker jag att du kanske kan fundera ut sätt som du kan vara mer aktiv i förspelet? Så att ni båda "tar ansvar" för att komma igång alltså. Om du själv är sugen på förspel alltså, annars är det ju inte motiverande att hålla på.

    SvaraRadera
  3. Anonym - tack för de fina orden!

    Mika - kloka tankar. Jag tror du är nåt på spåren, att se sig själva som individer istället för som Man och Kvinna. Men samtidigt - är det inte det vi har blivit, män och kvinnor som produkter av vårt samhälle? Var slutar produkten och var börjar individen? Om man ser på oss som individer, tappar man inte den problematiserande biten?

    Inte för att det är bra att analysera för mycket =)

    Har för övrigt haft en jättebra period sen jag skrev de senaste posterna! Tror verkligen det har hjälpt!

    SvaraRadera