måndag 24 september 2012

Att komma utan beröring

Detta med knipövningar verkar ju så fantastiskt tråkigt när man börjar med det. Det är som när man går i grundskolan (även gymnasiet till viss del) och undrar varför man ska sitta och traggla vissa saker?!

Senare, ibland många år senare, förstår man vilken nytta tragglandet hade. Man inser värdet av att faktiskt kunna Sveriges landskap, olika länder och deras geografiska hemvist samt lite gott och blandat om historia. Bra att ha liksom. Man fattar det bara inte då när man läser det.

Det är lite likadant med knipövningar. Det är inte förrän man tragglat sig igenom dem och uppnått en viss "kompetens", om man säger så, som man verkligen upplever nyttan med dem, både deras effekt och att faktiskt kunna utföra dem bra.

Jag tänkte berätta om en av grejerna med knipövningar som inte framgår förrän man lagt ner lite tid på det och fått upp styrkan, så att säga.

Det går att (nästan) komma bara med hjälp av knipövningar.

Jag tror att jag tidigare skrivit lite om hur man kan knipa "hela vägen" - från anus upp till  klittan. Det är klurigt och man får ta det steg för steg, men det går.

Jag bestämde mig ju för att försöka göra det, men för att se om det går. Kändes som en bra grej att göra, och nästa utmaning att ta sig an vad gäller knipandet. Så jag började försöka knipa hela vägen upp till klittan.

I början hände det ingenting: jag spände hit och dit, men det kändes inget och inga muskler reagerade. Efter ett par gånger så började det rycka i tåtarna kring klitoris-musklerna och efter ett par gånger till så kunde jag få till något sorts kontrollerat "ryck" i musklerna, dock väldigt svagt.


Här kommer nu det häftiga: jag kände att när jag hade fått till det, så började det hetta till i området. Det var skönt, kroppen (och huvudet) ville ha mer! Jag var liksom svullen och började bli våt av att bara knipa!?!

Jag fortsatte och det blev bättre och bättre. Tyvärr var (är) jag inte tillräckligt duktig på klitt-knip än så att jag kan komma helt själv, så jag var tvungen att ta hjälp av handen. Men jag är sjukt nöjd! Det här har hjälpt mig framåt vad gäller hur jag kan komma när jag och vkuken har sex. Nu vet jag liksom hur jag ska använda musklerna för att få fram det där sista, sköna. Mer om det en annan gång!

2 kommentarer:

  1. Hej, har läst igenom din V-blogg och även visat min kille som jag dejtar. Han förstod mig mycket mer efter att ha läst de du har skrivit. Tyvärr kan jag eller får jag ha sex just nu och mår ganska psykiskt dåligt då jag önska jag kunde ge han de sexliv vi båda vill! Har själv börjat skriva en blogg om denna sjukdom. Jag försöker bli frisk, men detta kanske tar 10 år för mig. Kolla gärna min sida! :)

    SvaraRadera
  2. @En V-fitta
    Hej!
    Vad bra att det hjälpte för honom att läsa. Det är jobbigt när man vill men inte kan. Hoppas det skrivandet får dig att må bättre!

    Jag kikar in på din blogg!
    .VF

    SvaraRadera